Değerli Meslektaşımız;

Samsun Sosyal Güvenlik Merkezi Tıbbi Uygunluk ve İnceleme Biriminden odamıza iletilen bilgiler aşağıdaki şekildedir.

TİTUBB veya ÜTS kaydı kaydı nedir?

Medikal malzeme satışı yapacak eczacı öncelikle satışını yapacağı her kalem medikal malzeme için üretici / ithalatçı ana bayii olan firmadan 266 ile başlayan bir bayilik alarak, satışı yapılacak olan her bir kalem medikal malzeme için kendi bayilikleri üzerinden ana bayilerince TİTUBB sistemine kayıtlı olan ürünlerinin kendilerine verilen satış iznidir.

Reçete müracaat tarihinde ÜTS sisteminden (tıbbi cihaz durumu sorgula ekranından) ürünün barkodu, kendi bayilik numaralarını ve satış yapıldığı tarihi girerek satış tarihinde o barkodlu ürünü satmaya yetkili olduklarını gösteren ÜTS ya da TİTUBB kaydı vardır belgesi satışı yapılan her bir ürün için ayrı ayrı reçeteye eklenmesi gerekmektedir.

Çoğu meslektaşımız ana bayinin 266 ile başlayan numara ile sorguladıkları ve çıktısını aldıkları ÜTS ya da TİTUBB kayıtlarını reçeteye eklemektedirler. Bu yanlış bir uygulamadır. O belgeler ana bayiye ait satış iznidir. Olması gereken eczanenin ana bayiden almış olduğu 266 ile başlayan bayilik numaraları ile o ürün için ÜTS veya TİTUBB kaydı yani o eczanenin satış izni olup reçeteye eklenmesi gerekmektedir.

1.) Eczaneler satışını yapacağı her kalem medikal malzeme için kendi bayilikleri numaraları üzerinden (tıbbi cihaz durumu sorgula ekranından) ÜTS veya TİTUBB kaydı vardır belgesini reçeteye eklemelidirler.

2.) Reçete belgeleri zımbalanma sırası şu şekilde olmalıdır;

a) Reçete çıktısı (sistem kayıt çıktısı)

b) Reçete aslı

c) Rapor aslı veya rapor takipli ürünlerde aslı gibidir onaylı fotokopi

d) Satışı yapılmış her bir kalem medikal malzeme için satış tarihinde ki ÜTS veya TİTUBB kaydı belgesi. Barkodlar ait oldukları belgelere yapıştırılacak.

3.) Reçete arkasında eczacının ve hak sahibinin imzaları mutlaka olmalıdır.

4.) Raporlarda hastane mühürü, başhekimlik kaşe ve imzası bulunmalıdır.

5.) Barkod aslı olmalıdır. (hasta alt bezi ve steril ürünler hariç)

Not: Barkod zorunluluğu olmayan ürünlerde de barkod numarası reçete arkasına yazılmalıdır. Ayrıca steril ürünlerde barkod eklenemediği durumlarda reçete arkasına “steril ürün olduğu için barkod eklenememiştir” ibaresi yazılmalıdır.

6.) Garanti belgesi olan ürünlerde onaylı garanti belgesi fotokopisinin eklenmesi gerekmektedir.

7.) Fatura eki belgelerin zımbalanma sırası da şu şekilde olmalıdır.

a) Fatura

b) Gruba göre liste

c) Hasta icmal listesi

d) Oda tarafından hazırlanan matbu form olan Ek-6 belgesi (fatura teslim üst yazısı)

e) Eylül ayı itibariyle sisteme eklenen “Dönem sonlandırma ekranı üzerinde bulunan ve faturalandırma menüsünden alınan, tümünü listele bölümünden 2 (iki) adet “TAAHHÜTNAME” çıktısı alınması

8.) Reçete çıktılarının üzerine sağ üst köşesine grubundaki icmal sıra numarasının yazılması gerekmektedir. (Hazırlayan Ecz. Musa DEMİREL)

Bilgilerinize sunulur.

Saygılarımızla

SAMSUN ECZACI ODASI